2016. április 6., szerda

Vers a Hargita Népének - a Magyar Költészet napjára

Mivel a Hargita Népe Műhely melléklete csütörtökönként lát napvilágot, a szerkesztő már most csütörtökre, április 7-ére kérte a helyi költő munkatársaktól a verseket. Szerencsére, volt valami a fiókban - az alakulgató Éppen... sorozatból állitottam össze egy egységesnek tűnő, érdekes verset. De beszéljen a szöveg maga!



Cseke Gábor: Éppen

Éppen kinéztem az ablakon…
az ablak alatt megy egy
fekete kutya
és egy fekete lány
a kutya lesunyt fejjel üget
szimatolva keresgél
a lány csupa szomorúság

Éppen beléptem az ajtón…
… s irdatlan csörömpöléssel
egy korondi váza levetette magát
a konyhában a szegről
amelyen lógott –
megállt bennem az ütő –
a csörömpölést még ma is hallom
de hol vannak a váza
cserepei?

Éppen a Fellegvárra néztem…
…amikor Gagarin átszáguldott az égbolton
de akkor én még nem tudtam róla
nekem a házunk fölötti domb is
elég magas volt ahhoz
hogy felnézzek rá
világűr után sóvárgó
tisztelettel

Éppen benéztem egy ablakon…
…nagy plazmatévé szórta szineit
krőzusi bőséggel s a hangsávon
csak úgy harsogott a dús melódia
egy férfi hajolt ki az esti sötétben
felizzott cigarettája szívta szívta
arca belevöröslött éjszakámba
jó hogy nem én voltam

Éppen a hajnali temetőhöz értem...
...amikor rám köszönt egy madár:
ptyici, ptyici – harsogta oroszosan
mintha csak kérkedett volna hogy ő a madarak
családjához tartozik
madarak, madarak – tolmácsoltam magamnak
fecsegését pedig lehet
csak annyit akart mondani: pici vagyok,
isten teremtménye –
s bizony mondom, öklömnyi se volt...

Éppen egy kis melegre vágytam...
…s a napfény, ím, csodaként megjelent –
vajon másnak is ennyire hiányzott
az elsinkófált téli kegyelem?
Mosolya mögül rám se nézett –
az idő siklik így tova –
mi nézünk utána rendületlen,
mintha nem látnánk többé soha


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése